مدل سازی فرایند با بانک وی فلو که به اشتراک گذاشته شده SPM (Shared Process Model


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وی فلو (Viflow) یک نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است که با قابلیت مدلسازی و مدیریت فرایندها، امکان درک بهتر و دستیابی بهینه به اهداف سازمانی را فراهم می آورد. به منظور دستیابی به اهداف سازمانی، باید فرایندهای کاری در سازمان تعریف شده باشد و با عملکرد واقعی انطباق داشته باشد. با ایجاد فلوچارت های موثر می توان به شفاف سازی عملکرد، بهبود موثر و یا طراحی مجدد سازمان کمک کرد بطوری که اهداف کلان را با فعالیتهای روزانه مرتبط نمود و کنترل فرایندهای سازمان را به گردانندگان آن داد. وی فلو(Viflow) نرم افزاری است که امکان طراحی فرایندها، مدیریت فرایندها، مدیریت مستندات و مدارک، ایجاد یکپارچگی فرایندها و انطباق با استانداردها را فراهم می اورد و مدیران را قادر به کنترل فرایندها می نماید. نرم افزار با ایجاد فضای مناسب برای یک یا چندین کاربر ابزارهای مناسب برای مدل کردن و مدیریت فرایندها را فراهم می اورد.

یک نرم افزار خوب برای مدیریت فرایندها باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow و آدرس viflow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 179688
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

http://www.viflow.ir/images/new_45_ani.gif

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 70
:: بازدید ماه : 169
:: بازدید سال : 2470
:: بازدید کلی : 179688

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow

مدل سازی فرایند با بانک وی فلو که به اشتراک گذاشته شده SPM (Shared Process Model
جمعه 4 شهريور 1390 ساعت 13:4 | بازدید : 1192 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

چگونه می توان مدل سازی فرایند را با بانک وی فلو  که به اشتراک گذاشته شده  SPM (Shared Process Modeling)انجام داد؟ 

برای مدلسازی در نسخه ViFlow EPR با بانک اطلاعاتی اصلی ((master databases و  بانک اطلاعاتی  محلی (client databases)  سروکار داریم بدین ترتیب که هر کاربر (مدلساز) همواره با کپی به روز شده از بانک اطلاعاتی کار می کند.

توصیف کلی SPM 

قبل از مدلسازی 
هر کاربر (مدلساز) به وسیله بازکردن بانک اطلاعاتی اصلی ( (master databases از روی سرور طور خودکار برای خود یک نسخه  کپی محلی برای خود ایجاد می نماید. اطلاعات (Information) و حوزه ها  (areas) را می توان برای جلوگیری از تغییر یا حذف بلوک نمود. این تنظیمات در  بانک اطلاعاتی اصلی اعمال می شود.

در حین مدلسازی 
اکنون مدلسازی یا نگهداری فرایندها در نسخه محلی اعمال می شود و تغییرات اعمال شده در اطلاعات، حوزه های و اشیاء در نسخه محلی به صورت خودکار پذیرفته می شود.

پس از مدل سازی
پس از فرایندها مدلسازی شد، کاربر محلی می تواند اطلاعات را منتقل یا checked in نماید تا نسحه بانک اطلاعاتی محلی به داخل بانک اطلاعاتی اصلی بر روی سرور نشانده شود. کاربر مسئول نگهداری بانک اطلاعاتی اصلی، اطلاعات مربوطه را از نسخه محلی دریافت و به داحل نسخه اصلی وارد می نماید.

اشیاء از طریق یک شناسه مشخص می شوند و بنابراین تغییرات ایجاد شده به نام کوتاه از اشیاء به هنگام وارد کردن در نظر گرفته می شود 

انتشار

گزارش خروجی بانک اطلاعاتی اصلی منتشر می شود و  جایگرین نسخه قدیمی در اینترانت سازمان می گردد و سایر استفاده کنندگان می توانند آنرا از طریق اینترنت اکسپلورر خود را و یا مرورگر وی فلو مشاهده نمایند.

دستورالعمل گام به گام کاربرد SPM

a.        مدیر یا administrator یک بانک اطلاعاتی با تمام پیش فرض های مهم (اطلاعات، نوع سند، حوزه های سازمانی و غیره)  ایجاد بر روی سرور ذخیره می نماید

b.       برای  آنکه بانک اطلاعاتی به عنوان یک بانک اطلاعاتی اصلی تعریف شود  در منوی TOOLS > OPTIONS > SPM بر روی گزینه  USE DATABASE AS SPM MASTER کلیک نمایید و سپس کلید OK را فشار دهید.
اگر شما می خواهید برخی از اطلاعات و حوزه ها را در برابر تغییرات بلوک نمایید، گزینه DMINISTRATION BY MASTER   را در پنجره properties مربوط به اطلاعات یاحوزه مورد نظر را فعال کردن کنید.  

c.        کاربر مدلساز محلی  به وسیله بازکردن بانک اطلاعاتی اصلی ( (master databases از روی سرور طور خودکار برای خود یک نسخه کپی محلی برای خود ایجاد می نماید. در نسخه محلی عبارت (CLIENT) جلوی نام بانک اطلاعاتی وی فلو ظاهر می شود.

d.       کاربر محلی می تواند به تناوب وی فلو و بانک محلی را باز و کار مدلسازی و پردازش فرآیندها را به دلخواه انجام دهد.

e.         کاربر محلی به وسیله منو FILE > CHECK IN  می تواند تغییرات را بانک اطلاعاتی اصلی منتقل نماید در این صورت پیغام انتقال موفقیت ظاهر می شود.

f.         هنگامی که مدیر یا administrator بانک اطلاعاتی اصلی را از طریق FILE > OPEN PROCESS DATABASE باز می نماید ( در این حالت باید نوع فایل وی فلو VIFLOW SPM MASTER DATABASE  انتخاب شده باشد) یک پنجره ظاهر می شود و یاداوری می کند که  انتقال اطلاعات از یک کاربر محلی در دسترس اس.  اگر مدیر مایل به انجام  انتقال باشد بر روی دکمه  YESکلیک می نماید. در منوی TOOLS > OPTIONS > SPM کاربران محلی لیست شده اند. اگر ستون  CHECKED OUT مارک شده باشد نشان دهنده این است که  یک کاربر محلی  درخواست انتقال به بانک اطلاعاتی اصلی نموده است.

g.        مدیر یا administrator  تغییرات یا اصلاحات کاربر محلی به بانک اطلاعاتی اصلی را بدین ترتیب منتقل می نماید که در پنجره CURRENT SPM CLIENTS بر روی بانک اطلاعات محلی راست  کلیک نموده و IMPORT را انتخاب کند و به طور معمول تعییرات منتقل می شود.

h.         اکنون کاربر محلی به روش کفته شده در بند 2 می تواند بانک اطلاعاتی اصلی را باز نماید که در آن آخرین تغییرات موجود است و بدین ترتیب می تواند به پردازش فرآیندهای بعدی ادامه دهد.




|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: