عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



وی فلو (Viflow) یک نرم افزار مدیریت فرایندهای کسب و کار است که با قابلیت مدلسازی و مدیریت فرایندها، امکان درک بهتر و دستیابی بهینه به اهداف سازمانی را فراهم می آورد. به منظور دستیابی به اهداف سازمانی، باید فرایندهای کاری در سازمان تعریف شده باشد و با عملکرد واقعی انطباق داشته باشد. با ایجاد فلوچارت های موثر می توان به شفاف سازی عملکرد، بهبود موثر و یا طراحی مجدد سازمان کمک کرد بطوری که اهداف کلان را با فعالیتهای روزانه مرتبط نمود و کنترل فرایندهای سازمان را به گردانندگان آن داد. وی فلو(Viflow) نرم افزاری است که امکان طراحی فرایندها، مدیریت فرایندها، مدیریت مستندات و مدارک، ایجاد یکپارچگی فرایندها و انطباق با استانداردها را فراهم می اورد و مدیران را قادر به کنترل فرایندها می نماید. نرم افزار با ایجاد فضای مناسب برای یک یا چندین کاربر ابزارهای مناسب برای مدل کردن و مدیریت فرایندها را فراهم می اورد.

یک نرم افزار خوب برای مدیریت فرایندها باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow و آدرس viflow.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 590
بازدید کل : 179467
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

http://www.viflow.ir/images/new_45_ani.gif

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 25
:: بازدید هفته : 67
:: بازدید ماه : 590
:: بازدید سال : 2249
:: بازدید کلی : 179467

RSS

Powered By
loxblog.Com

معرفی نرم افزار مدیریت کیفیت وی فلو ViFlow

موضوعات در وی فلو (ViFlow Objects)
سه شنبه 14 تير 1390 ساعت 1:58 | بازدید : 1299 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 

فرآیند (Process)

 

یک فرآیند فعالیتها و مراحل انجام یک کار را مشخص می کند و این در صلاحدید کاربر  است که فرایند را تا چه سطحی ازجزییات شرح دهد و مستند نماید. که در آن جزئیات شرح داده شده است فعالیت است.  بهتر است که در ابتدا توصیفی کلی و تقریبی  ارائه شود .  در وی فلو هر وقت که لازم باشد می توان جزئیات بیشتر به فرایند اضافه  کرد و یا نام فرایند یا فعالیتها را فورا تغییر داد.
در وی فلو یک فرآیند شامل یک شکل گرافیکی است که می توان آنرا به وسیله زیر فرایندهایی با جزییات بیشتر و دقیق تر مستند نمود .


تصمیم گیری  (Decision)

در اصل وی فلو با تصمیم گیری را مانند یک فرایند رفتار می نماید. تفاوت در  نحوه نمایش گرافیکی و نماد آن است. علاوه بر این ، نام کوتاه در یک تصمیم همیشه باید با یک علامت سؤال به پایان برسد.
می توان جزئیات تصمیم گیری ها را تشریح نمود و درخصوص فرایندها می توان تصمیم را به یک زیر فرایند اختصاص داد.

حوزه  (Area)

یک واحد سازمان (دپارتمان) اغلب به عنوان حوزه در وی فلو استفاده می شود. حوزه می تواند یک شخص، یک پست، یک سیستم و یا یک گروه یا تیم باشد
چیزی که در وی فلو به عنوان حوزه استفاده می شود تا حد زیادی به کاربر بستگی دارد.  مثلا اگر توصیف تعامل یک کاربر با سیستم کامپیوتر  مورد نظر باشد، می توان حوزه دستیار فروش  را پست در نظر گرفت و و حوزهSAP  را یک سیستم در نظر گرفت.  
حوزه های سازمانی به شکل نوارهای افقی در وی فلو نمایش داده شود.

اطلاعات (Information)  
همه نوع داده یا سوابق یا مستندات در وی فلو، اطلاعات تعریف می شود. یک سند( مانند یک فرم یا دستورالعمل یا مقررات)، یک داده منفرد (مانند شماره تلفن) و یا حتی چیزی فیزیکی (مانند یک بایگانی یا بانک اطلاعاتی دیگر) ممکن است مورد نظر باشد. اطلاعات ممکن است  حتی به اطلاعات دیگر اختصاص داده شده یا لینک شود و در نتیجه ساختار سلسله مراتبی داشته باشد.   
اطلاعات  به شکل یک پیکان (فلش) بین فرآیندهای مختلف نشان داده می شود یا به عنوان نتیجه تصمیم گیری قرار داده می شود و این نماد نشان دهنده جریان اطلاعات در داخل یک فرآیند می باشد.
اطلاعات می تواند به طور مستقیم به عنوان سند (مانند چک لیست برای انجام ممیزی های داخلی) به یک فرایند اختصاص داده (لینک) شوند.
می توان هر نوع اطلاعات به وسیله هایپرلینک و یا یک فایل لینک نمود. این لینک می تواند به طور مستقیم از طریق وی فلو یا وب مدل باز شود.

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
منویEdit در نرم افزار وی فلو
شنبه 11 تير 1390 ساعت 8:36 | بازدید : 1266 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

       جزییات فرآیندها (Details of processes)

انواع فرآیندهاTypes of processes ، انواع مدل types of model، انواع مشارکت types of participation، انواع زمان types of time
انواع فرآیندها اجازه می دهد که بتوان دسته بندی های کلی تعیین نمود به عنوان مثال فرایندها را به گروههای کلی ایمنی و بهداشت یا مدیریت کیفیت و غیره تفکیک کرد.
انواع مدل کمک  می کند که بتوان فرآیندها را در انواع فرایند های مختلف، به عنوان مثال فرایندهای مدیریتی فرایند و یا فرایندهای اصلی و پشتیبان و غیره تقسیم کرد.
انواع مشارکت این امکان را فراهم می کند که بین کارکنانی که درگیر اجرای فرایند هستند مسئول فرایند را تشخیص داد.
نوع زمان کمک  می کند یک واحد زمان به عنوان مثال هفته، روز یا ساعت برای دوره های اندازه گیری تعیین گردد.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  برای یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان یک نوع فرآیند جدید، روند نوع مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان را حذف کرد.

به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می توان یک نوع فرآیند، نوع فرایند مدل، نوع سازمان و یا نوع واحد زمان را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.

جزییات اطلاعات (Details of information)

انواع سند Document types، نوع انتقال Transmission types، نوع تبادلExchange type ، نوع امحاInvalidation types ، معیار Criteria

به کمک از نوع اسناد می توان اطلاعات را به انواع اطلاعات یا داده های مختلف مثلا دستورالعمل یا  و یا گزارش دسته بندی کرد.
نوع انتقال نوع رسانه یا واسطه جریان اطلاعات را مشخص می کند به عنوان مثال پست الکترونیک و یا کتبی یا شفاهی.
به کمک نوع تبادل می توان مشخص کرد که با اسناد منسوخ پس از جایگزینی مدارک جدید چه می شود.
 نوع امحا معیین می کند که چگونه اسناد قدیمی را به چه روشی امحا می شوند. در مورد سوابق، به عنوان مثال پاره پاره شده و یا در سطل زباله ریخته شود
با کمک معیار می توان ویژگی های یک سند از نظر مرتبط بودن به دسته بندی های کلی، به عنوان مثال، ارتباط با ایمنی و بهداشت یا مدیریت کیفیت و غیره.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا استفاده از معیارهای جدید  اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  برای انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و معیار ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا معیارهای جدید را حذف کرد.

به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می انواع سند جدید، نوع انتقال، نوع تبادل، انواع امحا و یا استفاده از معیارهای جدید را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.

جزئیات حوزه های سازمانی (Details of of areas)
نوع حوزه area types

به کمک از انواع حوزه می توان به گروه های مختلف سازمانی یک حوزه یا حیطه کاری را اختصاص داد، به عنوان مثال اختصاص یک سیستم کامپیوتر و یا یک کارمند.
با استفاده از دکمه جدید ((NEW می توان یک نوع حوزه جدید اضافه کرد.
با استفاده از دکمه تغییر ((RENAME می توان تغییر نام  یک نوع حوزه ایجادکرد.
با استفاده از دکمه حذف ((DELETE می توان یک نوع حوزه را حذف کرد.

علاوه بر این ، شما می توانید نام از نوع حوزه در ViFlow PRO / EPR را ترجمه کنید. کافی است روی ترجمه کلیک کنید و وارد کنید به علاوه ، در ViFlow PRO / EPR می توان نام از نوع حوزه را ترجمه نمود. کافی است روی دکمه ترجمه ((TRANSLATE کلیک کرد و نام صحیح را در زبر زبان مربوطه وارد نمود.


http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
مبانی وی فلو
شنبه 11 تير 1390 ساعت 8:29 | بازدید : 1381 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 1.1.   ViFlowو Visio

وی فلو از ظاهر گرافیکی Visio استفاده می نماید. علاوه بر این امکان استفاده از تمام امکانات و توابع Visio وجود دارد و کاربران می توانند از تعداد زیادی از فرمت ها و لی آوت های طراحی و نمادها و شیء های ویزیو استفاده کنند.

1.2.   چه کاری ViFlow انجام می دهد که Visio نمی تواند ؟

وی فلو تمام اطلاعاتی که کاربر وارد می نماید را در پایگاه داده ذخیره می نماید که البته شامل شکل گرافیکی کامل فرایندها نیز می باشد و کاربر همیشه فقط با یک فایل (که در آن تمام اطلاعات در دسترس است) کار می کنند.
داده ها و فقط یک بار جمع آوری و وارد پایگاه داده می شود و پس از آن می توان اطلاعات را به طور متمرکز نگهداری و استفاده نمود. برای مثال می توان یک فرایند را می توان در یک محل اصلاح کرد و این تغییر به  صورت خودکار در سراسر پایگاه داده اعمال می گردد.
وی فلو فقط یک سری شکل های گرافیکی «گنگ» تولید نمی نماید، در وی فلو محل و منشاء هر شیء معلوم است و می توان ویژگی های آن را مرور کرد و یا آنرا پردازش مجدد نمود. به عنوان مثال می توانید فرایندی به نام فرایند « تهیه فاکتور» ایجاد نمود و  از آن به عنوان زیر فرایندها در فرایندهای مختلف مانند «فرایندتامین کالا از انبار»  یا «فرایندتهیه کالاهای خاص» و هر فرایند دلخواه دیگر استفاده نمود. چنانچه نیاز به تغییری در این زیر فرایند « تهیه فاکتور» باشد، از هر محل استفاده از این زیر فرآیند تغییر قابل انجام است و تغییر در کل محل های دیگر به شکل خودکار اعمال شده و فرایندها به روز می شوند.

1.3.   ساختار فرایند

فرآیندها در وی فلو به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند، این به این معنی که یک فرآیند می تواند ازتعداد زیادی از فرآیندهای دیگر تشکیل شده باشد و آن فرایندها هم به نوبه خود از فرایندهای دیگر تشکیل شده باشند لذا محدودیتی در این مورد وجود ندارد و  فرایندها می توانند تا هر مسیر دلخواهی عمق داشته باشد و لینک بین آنها برقرار می شود. ولی لینک بازگشتی (یک فرایند، زیر فرایندها خودش باشد) مجاز نیست و توسط نرم افزار این لینکها قطع می شود.

بدین ترتیب یک مدل فرآیندیا هر مجموعه ای از فرآیندهای سازمان را می توان ترسیم و مستندسازی نمود.
می توان یک فرآیند خاص را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود

1.4.   ساختار اطلاعات

مشابه فرآیندها در وی فلو داده / اطلاعات نیز به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند و هر یک از اقلام داده ها / اطلاعات ممکن است به نوبه خود از اقلام داده ها / اطلاعات و غیره تشکیل شده باشد
در نتیجه تفاوتی ندارد که اطلاعات یک سند (به عنوان مثال فرم سفارش) باشدیا داده (شماره سفارش)، هر دو به عنوان اطلاعات در وی فلو تعریف می شود و ممکن است برای ارسال اطلاعات به داخل شکل گرافیکی فرایند و به شکل یک شاخه ورودی استفاده شود یا ممکن است به عنوان داده به یک فرایند اختصاص داده شود.


می توان یک شیء خاص اطلاعات را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد اطلاعات یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود

1.5.   ساختار حوزه (دپارتماتها و حیطه های کاری سازمان)

مشابه حالت فرآیند ها و اطلاعات، حوزه های سازمانی نیز به شکل سلسله مراتبی چیده می شوند. حوزه ها را می توان با کشیدن و رها کردن به حوزه های سازمانی دیگر اختصاص داد.
با استفاده از این ساختار می توان یک نمودار سازمانی ایجاد کرد که از طریق HTML در دسترس  بوده و  بطور ساده تر قابل مرور است.

می توان حوزه های سازمانی را جستحو نمود. برای این کار در نوار ابزار جستجو؛ عبارت مورد نظر را وارد کنید و روی آیکون ذره بین کلیک  کنید تمام موارد اطلاعات یافت شده شامل عبارت خواسته شده به رنگ برجسته نمایان می شود


1.6.   مهم ترین فیلدهای اطلاعات

نام کوتاه (Short name)


برای نامگداری اشیاء در وی فلو از نام کوتاه (یعنی کوتاه ترین نام ممکن) استفاده می شود. این نام یگانه است فقط یک باردر کل پایگاه داده مجاز به استفاده می باشد و برای شی مشابه دیگر باید نام دیگری انتخاب کرد.

نام کوتاه برای تعریف شی در فرایندها، شاخه ها و اطلاعات استفاده می شود. در حوزه های سازمانی علاوه بر نام کوتاه، نامهای طولانی نیز هنگام نمایش قابل مشاهده می باشند.
از علائم زیر در تعریف نام  کوناه نمی توان استفاده کرد:
Inverted comma "
Apostrophe
Vertical line |

نام بلند Long name

گاهی مجبور به استفاده از نامهای مخفف یا مشابه برای نامگذاری در وی فلو هستیم و نیاز است که از نام بلند برای تفکیک مناسب تری استفاده گردد. گاهی هم ممکن است  نام بلند و بسیار شبیه و یا حتی دقیقا همان نام کوتاه باشد.

نام بلند در ناوبری WebModel نمایش داده شود. در ویرایشهای جدید وی فلو نام بلند به شکا پبش فرض همان نام کوتاه تعیین می گردد.
توجه شود که از نام بلند برای نوشتن توضیحاب بکار گرفته نشود برای این منظور از قسمت comment استفاده گردد.

 

 

1.7.   تفاوتViFlow STD و  ViFlow PROو ViFlow EPR

وی فلو در سه نسخه مختلف در دسترس است:

·         وی فلو استاندارد (STD)

·         وی فلو حرفه ای (PRO)

·         وی فلو  یکپارچه (EPR)

توابع زیر تنها در نسخه های وی فلو  یکپارچه (EPR) وجود دارد

مدلسازی به اشتراک گذاشته شده ((Shared Process Modeling
Tools > Options > Database > SPM

توابع زیر تنها در نسخه های وی فلو حرفه ای (PRO) و وی فلو  یکپارچه (EPR) وجود دارد

توابع ایجاد خروجی ((Export
File > Export > into XML
File > Export > into Visio Files
File > Export > into an Access Database

توابع ورودی ((Import
File > Import > from other source (Access database, Excel table, Text file)

زبان محتوا
File > Switch to language > Language 1 – Language 9
Tools > Options > Database > User defined fields > Language

انتشار ((WebWizard
File > Publish > General > Export all information
File > Publish > General > Export all areas
File > Publish > Content languages

توجه : تغییرات زبان  از مسیر مقابل نیز ممکن است Tools > Interface Language

ایجاد قالب های گرافیکی اختصاصی ((Process graphic master
File > Create process graphic template

 

 

 

 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
چه کاری ViFlow انجام می دهد که Visio نمی تواند ؟
جمعه 10 تير 1390 ساعت 14:33 | بازدید : 1342 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 وی فلو تمام اطلاعاتی که کاربر وارد می نماید را در پایگاه داده ذخیره می نماید که البته شامل شکل گرافیکی کامل فرایندها نیز می باشد و کاربر همیشه فقط با یک فایل (که در آن تمام اطلاعات در دسترس است) کار می کنند.

داده ها و فقط یک بار جمع آوری و وارد پایگاه داده می شود و پس از آن می توان اطلاعات را به طور متمرکز نگهداری و استفاده نمود. برای مثال می توان یک فرایند را می توان در یک محل اصلاح کرد و این تغییر به  صورت خودکار در سراسر پایگاه داده اعمال می گردد.

وی فلو فقط یک سری شکل های گرافیکی «گنگ» تولید نمی نماید، در وی فلو محل و منشاء هر شیء معلوم است و می توان ویژگی های آن را مرور کرد و یا آنرا پردازش مجدد نمود. به عنوان مثال می توانید فرایندی به نام فرایند « تهیه فاکتور» ایجاد نمود و  از آن به عنوان زیر فرایندها در فرایندهای مختلف مانند «فرایندتامین کالا از انبار»  یا «فرایندتهیه کالاهای خاص» و هر فرایند دلخواه دیگر استفاده نمود. چنانچه نیاز به تغییری در این زیر فرایند « تهیه فاکتور» باشد، از هر محل استفاده از این زیر فرآیند تغییر قابل انجام است و تغییر در کل محل های دیگر به شکل خودکار اعمال شده و فرایندها به روز می شوند.

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
مدیریت فرایند ها به کمک نرم افزار تضمین کیفیت وی فلو
جمعه 20 خرداد 1390 ساعت 1:17 | بازدید : 1665 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )


این فصل شما را با مبانی تئوری مدیریت فرایند آشنا می کند 

فرایند چیست؟ 
تعاریف 
هر پدیده جدید به زبان خاص خودش نیازمند است بنابرین چند تعریف زیر جهت تسهیل در فهم اصول فرایند ها و ایجاد یک مبنای مشترک ٱورده شده است
فرایند  -  فرایند تشکیل شده از یک سری فعالیت ها (زیر فرایند ها) که به طور سازگار بر پایه همدیگر که یک ورودی را به خروجی (نتیجه) تبدیل می نماید 
زیر فرایند -   یک فرایند معمولا از چند زیر فرایند تشکیل می شود  
ورودی -  ورودی فرایند اطلاعات، داده ها، خدمات، محصول و غیر هستندکه برای انجام یک اقدام یا واکنش مناسب مورد نیاز هستند
خروجی -  خروجی فرایند عبارت است از اطلاعات، داده ها، خدمات، محصول که می تواند به یک یا چند فرایند مختلف مربوط باشند   


 
ساختار فرایند
هدف اصلی از تدوین فرایند های شرکت (سازمان) شفافیت و بهبود مستمر فرایندها است در مرحله بعدی، مدیریت شرکت بر مبنای همکاری و دخیل کردن همه افراد موثر و مرتبط با فرایند ها است  در این خصوص حمایت های مدیریت، فرایند بهبود مستمر وکارتیمی  از عناصر کلیدی هستند

یکی از مراحل مهم توسعه یا بهبود فرایندها در یک سازمان فرایندگرا توصیف فرایندهای سازمان است  در حالی که فعالیت های داخل هر حوزه مسئولیتی (دپارتمان) کم و بیش در هر چارت سازمانی تعریف شده اند،  ولی در فرایند ها که ویژگی آنها  در گیر شدن تعداد زیادی بخش های افقی سازمان برای انجام یک کار است مسئولیت ها به درستی تعریف نشده اند  این علت واقعی مشکلات شرکت ها هستند یعنی ارتباطات به صورت متوالی در نظر گرفته نشده اند و بهینه نمی شوند  کارکرد اصلی یک فرایند این است

آنالیزفرایند 
ایجاد مدل فرایند    همه فرایندهای سازمان را  از یک منظر کلی بررسی و یک فرایند کلی به عنوان مدل فرایند ترسیم کنید بطوری که این بررسی بتواند همه فرایندهای  شرکت را  در یک نمای کلی نمایش دهد  اهمیت اصلی در این است که نه تنها جزئیات را از دست نمی دهیم بلکه کمک می کندکه اهداف را هم مد نظر قرار دهیم (توصیف سازمان و نمایش دادن فرایند های مدیریتی، اصلی و پشتیبان)
در مدل کردن فرایندها باید  تفاوت بین انواع فرایندهای زیر را در نظر داشت

فرایند های مدیریتی 
فرایند های مدیریتی شرکت عبارت است ازفرایندهایی که برای مدیریت سازمان هستند مانند، آموزش، نظام پیشنهادات، ممیزی داخلی، بازاریابی و غیره
فرایند اصلی  
فرایند هایی که ایجاد محصول یا خدمت اصلی شرکت را توصیف می کنند مانند فرایند توسعه، فرایند تولید، فرایند تامین، فرایند حمل، فرایند نصب و غیره
فرایند پشتیبانی  
فرایند هایی مانند نگهداری تجهیزات و ماشین آلات، فرایند های پایش تجهیزات و پشتیبانی آن

تشخیص فرایند ها  
به منظور تشخیص بین فرایند ها، آنالیز جامع همه فرایند های سازمان (مدیریتی، اصلی و پشتیبان) باید انجام شود  نقطه شروع در آنالیز فرایند ها مدل کردن فرایند های سازمان است  کاری که انجام می شود عبارت از تعریف مناسب شروع فرایند و نقطه پایان مناسب برای آن ( نتیجه ) و همچنین تشخیص نقاط تعامل و تداخل با فرایند های دیگر است  خیلی ساده تر است اگر یک فرایند       به چند فرایند جزئی تقسیم شود  هنگامی که نقاط تداخل فرایند ها را بررسی می کنیم مهم است که بدانیم که فرایند فعلی از فرایند قبل از آن چه می خواهد و فرایند بعدی چه چیزی از این فرایند می خواهد  نقاط تداخل وابستگی های مهم بین فرایند ها را نشان می دهد و باید به وضوح و به روشی روشن تعریف شوند

تعیین مسئول فرایند
یک اصل مهم مدیریت فرایند ها این است که در هر فرایند،  یک مدیر یا مسئول داشته با شد  اما چگونه می توان برای یک فرایند یک مسئول اختصاص داد؟ فرد مورد نظر باید توانمندی تحلیل استراژیک داشته باشد بطوری که بتواند تغییرات محیط و اقدامات مناسب را شناسایی نماید  علاوه بر این فرد باید دارای مهارت های ارتباطی و اجتماعی باشد تا تصمیمات لازم را با همکاری سایر افراد اخذ نماید  برای فرایند هایی که در داخل یک دپارتمان اجرا می شوند شکلی برای تعیین مسئول فرایند به وجود نمی آید  مدیر دپارتمان  به صورت طبیعی مسئول فرایند است مشکل زمانی ایجاد می شود که یک فرایند بین چند دپارتمان گردش کار می کند  بهتر است به جهت حفظ سازماندهی می بایست از ایجاد پست های سازمانی جدید خودداری شود  بهترین فرد مسئول هر فرایند کسی است که عملا از قبل در گیر اجرای فرایند می باشد  برای فرایند هایی که مربوط به چند دپارتمان می باشد بهتراست کسی که بیشترین نقش را در اجرای فرایند یا زیر فرایند ها دارد به عنوان مسئول انتخاب شود  بدین ترتیب این شخص از اجرای بهینه فرایند نیز بهره مند خواهد شد

ثبت فرایند - وضعیت موجود
ثبت  فرایند های سازمان در حالت واقعی بخش تفکیک ناپذیر کار است  فرقی نمی کند که طراحی مجدد فرایند یا ترسیم یک دستورالعمل مدیریتی انجام می شود، در هر حالت آنالیز وضعیت موجود اجرای فعالیت ها توصیه می شود   بهترین روش انجام این کار، تبادل نظر کلیه افراد در گیر در فرایند است و آنها بهتر می دانند که کار چگونه انجام می شود  در آنالیز فرایند موضوع مهم توضیح و توصیف و تعیین موارد زیر است  
چه کسی مسئول فرایند است؟
به چه علت  به وجود فرایند نیاز است؟
چه چیزی شروع کننده (ورودی) فرایند است؟
چگونه فرایند اجرا می شود (فعالیت ها)؟
چه مدارکی در ارتباط با فرایند هستند؟
چه کسانی با هم همکاری دارند و مسئولیت آنها چیست؟
نتایج (خروجی ها) فرایند کدامند؟
در حالت هایی که توقف یا اشکالی ایجاد می شود مسئولیت ها و روندکارها چگونه است؟
چه اهدافی برای فرایند در نظر گرفته شده است؟ 
چگونه وچه زمانی دست یابی موثر به اهداف فرایند اندازه گیری می شود و معیار آن کدام است ؟
چگونه فرایند بهینه می شود و چگونه اقدامات اصلاحی اجرا و پایش می شود؟

نکات و توصیه ها 
در حالت بررسی و ضعیت موجود، از تلاش برای ادغام فعالیت ها پرهیز کنید
از ثبت خیلی دقیق جزئیات خودداری کنید و فقط فرایند را تشریح نمایید 
نیازی به ثبت هر چیزی و همه فعالیت ها نیست 
ثبت زیر فرایند هایی که به وسیله یک نفر انجام می شود را به خود شخص واگذار کنید  


کارگاه فرایند -تمرین 

 آمادگی برای ثبت فرایند
  حین ثبت فرایند
  ثبت کردن فرایند
  نهایی کردن کار
هنگامی که آنالیز فرایند به وسیله افراد یا دپارتمانهای درگیر انجام شد افراد دخیل می دانند که بیشترین نقاط شکل زاکجا هستند  بنابراین اهمیت دارد که یک فضای همکاری و هم فکری ایجاد شود و در اینجا  نقش مسئول کارگاه (تمرین) خیلی مهم است و باید با تجربه باشد

  آمادگی برای ثبت فرایند
   همه افراد درگیررا دعوت کنید 
یک همکار (در صورت لزوم) برای وارد کردن اطلاعات به وی فلو (viflow) انتخاب کنید  
  یک جلسه ترتیب دهید 
  برای جلسه موارد لازم از جمله نمونه فرایند ها، وسایل کمک آموزشی و غیره را آماده کنید 
  یک روش کار برای ثبت فرایند در نظر بگیرید و در صورت لزوم به همه ارائه نمایید

  در حین ثبت فرایند ها 
  یک هدف برای جلسه تعیین کنید  
  یک گردش کار برای جلسه تعیین کنید  
نحوه نمایش فرایند دروی فلو (viflow) را معرفی کنید 
نقطه شروع و پایان فرایند را معرفی کنید 
  افراد در گیر در فرایند را شناسایی کنید


  روش ثبت  
روی تخته سیاه 
رویوی فلو (viflow)در کامپیوتر به شکل مستقیم
 ترکیبی از روشهای فوق


 نهایی کردن کار  
  نقاط دارای پتانسیل برای بهینه کردن فرایند را شناسایی کنید 
  روی پیشرفت های بعدی و اقدامات بعدی توافق کنید  

فنون / تکنیک مصاحبه
سئوالاتی که در بخش "حین ثبت فرایند" مطرح است در اینجا نیز  پرسیده می شود با این تفاوت که در  اینجا به افراد درگیر مشاوره داده می شود تا بتوانند فعالیت ها و محل های ارتباط با سایر دپارتمانها را تعیین نمایید  به عنوان نتیجه کمک شود که بتوان ابتدا و انتهای فرایند تعیین گردد  در این روش توصیه می شود که فرایند ها مستقیما در کامپیوتر رسم شود 


تعیین جزئیات فرایند
پس از آنکه فرایند به صورت کلی تعیین شد، خیلی اهمیت دارد که جزئیات فعالیت های فرایند تعیین گردد تا بتوان کلیه اطلاعات و توضیحات فرایند را ثبت نمود  بهتراست هر شخص جزئیات مربوط به کار خودش را تعیین نماید و این کار در تیم انجام شود   این کار شامل ترسیم همه زیر فرایند ها نیز می شود

ترسیم  یک فرایند 
میزان و جزئیات و تعداد سطوح فرایند بستگی به موارد زیر دارد 
نوع شکل
میزان ریسکی که امکان اشتباه انجام شدن کار دارد
پیچیدگی  فرایند
تعداد نقاط قطع شدن اجرای فرایند
صلاحیت کارکنان
مشکلات ارتباط کارکنان
میزان شفافیت که باید به آن دست یافت

بازبینی فرایند
پس از تعیین فرایند در حالت واقعی ضروری است که فرایند توسط افراد درگیر تائید گردد  فرایند باید توسط تعداد هر چه بیشتر کارکنان امتحان شود  این مرحله از این جهت اهمیت دارد که اطمینان حاصل کرد که 
همه اعضا و کارکنان در سطح یکسانی از نظر اطلاع اند
تمام کارکنان را درگیر فرایند همکاری می نمایند
ممکن است اعتراضاتی بشود
مستند سازی در حالت واقعی باید به صورت هدفمند انجام شده باشد
آزمایش کردن فرایند باید متمرکز بر خطا یا جا افتادن فرایند یا داده های فرایند باشد


نکات و توصیه ها  
تائید فرایند به وسله امضاء و تاریخ مدیر یا کارکنان دپارتمان تائید شود
تائید فرایند می تواند توسط یک تیم انجام شود که در این حالت فرصت بحث بیشتری وجود دارد 

انتشار فرایند ها  
پس از تعیین نهایی فرایند، فرایند باید در شرکت توزیع گردد  علاوه برآن برای مدیریت باید ارائه شود  در این حالت کلیه افراد مسئول و درگیر در اجرا باید یک نسخه دریافت کنند ( از طریق کپی، لوح فشرده یا وی فلو و غیره)  مستند سازی فرایند مخصوصا نمایش فرایند به وسیله شکل و متن اهمیت زیادی دارد   شکل و تشریح فرایند  به وسیله متن مستندات  فرایند را تشکیل می دهند

بهبود فرایند ها  
شناسایی نقاط مستعد
فرایند های جدید باید در یک تیم کار شوند  مخصوصا در این روش توصیه می شود که به روش کارگاهی عمل شود و ترسیم فرایند بدون حضور افراد دخیل نباید انجام شود  برای اجرای یک کارگاه هدفمند می باید موارد زیر را در نظر داشت 
در یک زمان مناسب همه افراد دخیل را مشارکت دهید
اختیارات لازم برای تصمیم گیری را از مدیریت بگیرید
در صورت نیاز با متخصصان مربوطه مشاوره کنید
یک فضای خلاقانه در کارگاه ایجاد نمائید


قوانین طوفان ذهنی
هیچ انیقادی نباشد
تعداد ایده ها هر چه بیشتر باشد 
بحث آزاد هر چه بیشتر باشد 
از روابط وابسته پرهیزکنید 


ارزیابی
امکان پذیر بودن
دوام / زمان
عملی بودن
استراتژی های سازمان


ترسیم فرایند جدید
پذیرش فرایند جدید محصول کارگروهی همه اعضاء است
نمایش گرافیکی کمک بزرگی برای نشان دادن و بهینه کردن فرایندهای پیچیده و روشی ایده ال برای شناسائی و ایجاد تغییرات فوری است


دیدگاه هایی برای فرایند جدید
فرایند ها و زیر فرایند های غیر لازم را حذف کنید
ترتیب اجرای فرایند را عوض کنید
فرایند و زیر فرایندهای جا افتاده را اضافه کنید
فرایندها را ادغام یا تفکیک کنید
از روش های خودکار و فن اوری ( جمع آوری، پردازش داده ها و    ) استفاده کنید
انجام فرایند را سرعت بدهید
روشهای انجام کار را موازی کنید

در هر مرحله از آنالیز حالت واقعی می توان نقاطی مستعد برای بهبود را شناسایی کرد و به سرعت و سادگی آنرا عملی کرد   بهبود های دیگر را باید در سطح سازمان یا فرایند ها دنبال کرد اگر بهبود  به صورت اقتصادی قابل انجام باشد توصیه می شود فورا اقدام شود 


معرفی یک فرایند جدید
معرفی یک فرایند باید مطابق یک طرح برنامه ریزی شده در چار چوب یک پروژه مستقل انجام شود


اقدامات لازم
بدین منظور به تعریف دقیقی از اقداماتی که باید انجام شود نیازاست و به سئوالات زیر به دقت و وضوح  در طرح اجرایی پاسخ داده شود
چه کاری بایدانجام شود 
به چه علت به این کار نیاز داریم
چه کسی باید انرا انجام دهد
تا چه زمانی اقدامات باید انجام شود
 طرح اجرایی باید با حضور افراد مسئول به منظور مشارکت در دامنه و تاریخ و همچنین افراد ذی نفع پایه گذاری شود


نظارت بر اجرای اقدامات طرح اجرایی
نظارت بر طرح اجرایی باید به وسیله شخص یا اشخاص مسئول انجام شود  تشکیل یک جلسه که در آن افراد دخیل بتوانند اقدامات انجام شده را کنترل نمایند که این باعث می شود که انجام کار مهم تلقی شده و فشار بر افراد مسئول وارد نماید که در جهت فرایند رفتار خاصی بعمل آید 


موقع، منابع و موفقیت
شروع بستگی به عوامل زیر دارد 
فضای کاری
فرهنگ همکاری
صلاحیت مدیریت و کارکنان
انگیزه دادن به کارکنان
نحوه رفتار دپارتمان در خصوص فرایند
کیفیت فرایند های مدیریتی شرکت
تمایل به تغیر
سایزشرکت -مقیاس شرکت
رسته شغلی
روشهای پشتیبانی

مدل کردن فرایند بازرگانی
ابزار
مقبولیت به وسیله کارکنان
دسترسی به وسیله فرایند

مدیریت فرایند 
تعیین اهداف فرایند
تعیین اهداف فرایند ها باید به وسیله افراد مسئول و افراد دخیل انجام شود  اهداف فرایندها در جهت اهداف سازمانی و چشم انداز شرکت است  اهداف فرایندی چهار جنبه را شامل می شوند
 عملکرد فرایند
کیفیت فرایند
زمان اجرای فرایند
هزینه فرایند

تعیین شاخص عملکرد
با در نظر گرفتن اهداف فرایند شاخص های عملکرد باید تعیین شوند  فقط چند شاخص ولی موثر باید به تعداد زیادی شاخص غیر قابل اعتماد ترجیح داده شوند 


تحقق فرایند
تحقق فرایند باید به وسیله سیستم مدیریت به طور کار امدی حمایت شود

مدیریت فرایند ها
برای اندازه گیری فرایند ها سوالات زیر مهم است 
نتایج اندازه گیری ها در کجا ثبت می شوند
نتایج چگونه تعیین می شوند
چه مواقعی نتایج اندازه گیری ها ارزیابی می شوند
چه کسی نتایج را ارزیابی می کند

بهبود فرایند ها
بهبود فرایند ها بر اساس  مقایسه  هدف و عملکرد یا نتایج با اهداف برنامه ریزی شده یا تنظیم شده انطباق دارد  جنبه های زیر برای بهبود فرایند ها مهم هستند
آیا عملکرد فرایند نیازهای مشتریان را بر آورد می نماید (داخلی و خارجی
آیا کیفیت فرایند با اهداف ازپیش تعیین شده مطابقت دارد
آیا زمان اجرای فرایند (ابتدا تا انتها ) با اهداف مطابقت دارد 
آیا هزینه های فرایند (مدیریت منابع) در محدوده های اهداف کیفی می باشد 
با این تمهیدات پارامترهای عملکرد فرایند می تواند به صورت جامع بررسی و آنالیز شود  به منظور جلوگیری از ناکامی در اجرا خیلی اهمیت دارد که جلسات منظمی با افراد دخیل و نمایندگان دپارتمان های مربوطه و آنهایی که اطلاعات را تهیه می کند و در تماس با مشتریان داخلی و خارجی، تشکیل شود  جلسات فرایند ها باعث می شود تا خیلی سریع رسیدن نقطه نظرهای بهبود به وسیله کارکنان امکان پذیر  شود  فرصت افراد دخیل در فرایند ها برای تنظیم مجدد فرایند های خودشان تاثیر مثبتی بر انگیزه و همچنین فرایند به تنهایی دارد

واحد آموزش 

 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg

:: برچسب‌ها: نرم افزار تضمین کیفیت , مدیریت کیفیت , وی فلو , مدیریت فرایند ,
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
نرم افرار مدیریت کیفیت وی فلو
یک شنبه 15 خرداد 1390 ساعت 14:21 | بازدید : 1432 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 فرایندهای کسب و کار رنجیره ای از فعالیتهای با ارزش افزوده هستند که انجام می پذیرند تا به کمک آنها بتوان به اهداف سازمانی دستیافت، فرایند ها جزئی از سرمابه های استراتژیک به حساب می آیند که بایستی درک شده، مدیریت شوند و بهبود داده شوند لذا شيوه‌ مناسب برای مستند سازی، نمايش، تحليل، بهبود و مدیریت  فرايندها از مهم‌ترين عوامل موثر در موفقيت يک سازمان می باشد بکارگیری ابزار مناسب کمک می کند که فرایندهای فرآیندهای تجاری پیچیده را مدلسازی کرد هدف اصلی این است که فرایندها برای تمامی کاربران به آسانی قابل فهم باشد و مارا قادر می سازد که به کمک آن تغییرات فرایندها را برای حصول به بهبود و بهینه سازی مدیریت نماییم

 

وی فلو یک ابزار قوی ترسیم گرافیکی و مدلسازی فرایندها است که امکان ترسیم و نمایش سریع و مطمئن فرایندهای سازمان را فراهم آورده و بستر مناسبی برای مستندسازی و مدیریت فرایندها با جزئیات و اطلاعات کامل ایجاد می نماید

کلیه اطلاعات از جمله گردش کار و سایر اطلاعات در هر مرحله در یک بانک اطلاعاتی ذخیره و در دسترس می باشد. علاوه براین نرم افزار دارای امکان توزیع و نمایش فرایندها به شکل فایل تحت وب در مرورگر وی فلو یا ایتنرنت اکسپلورر می باشد .تمام فرایندها به همدیگر لینک شده و قابلیت جستجو و حرکت در مرورگر بین انها به سادگی امکان پذیر است

 

وی فلو  و افیس

 وی فلو سازگار با مایکروسافت آفیس ویزیو توسعه داده شده و  با بهره گیری از همه امکانات و توابع آن ابزار بهتری برای مدلسازی گرافیکی تشکیل می دهد در وی فلو کلیه اطلاعات آن در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شده و امکان مدیریت متمرکز اطلاعات در وی فلو بسیار ساده است  به عنوان مثال، می توان با یک بار تغییر نام یک دپارتمان، آنرا در  مدل کل فرایندها تغییر دادViflow 4.5

 

   نظام نامه الکترونیکی

در نظامنامه کیفیت معرفی اجمالی فعالیتها و فرایندهای سازمان ارائه می شود نظامنامه کیفیت یک سازمان می تواند برای معرفی آن سازمان برای مشتریها بکار رود حدود جزییات و نیز نحوه نگارش و قالب عمومی آن بستگی به نوع سازمان، گستردگی آن، پیچیدگی فعالیتهای سازمان و بالاخره به سلیقه و تصمیم گیری سازمان بستگی دارد در اکثر سازمانها از روشهای ستنی برای تدوین نطام نامه استفاده می شود. یعنی فرایندها به روش تشریحی با گردش کار تدوین و خلاصه انها در نظام نامه درج می گردد

در برخی دیگر از سازمانها از نرم افزار هایی برای تدوین مستندات یا کنترل سوابق آنها استفاده می شود. که اکثرا به صورت برنامه نویسی یا بکارکیری تکنیکهای ساده یا استفاده از نرم افزارهای مدلسازی استفاده می شود

به کمک  وی فلو  در واقع یک نظام نامه الکترونیکی ایجاد می گردد که علاوه بر قابلیت برخورداری از اخذ و حفظ گواهینامه ایزو 9001:2008 ویا  ایزو TS 16949 :می توانید آخرین ویرایش اطلاعات را در هر مرحله کاری برای همکاران و کارکنان خود را فراهم نمایید

 

کاربری آسان وی فلو 

   طراحی سریع ، انعطاف پذیر و شفاف فرآیند های کسب و کار 

  تجزیه و تحلیل، مستند سازی و بهینه سازی فرآیندها

نمایش و ارائه آسان آن به دیگران

  به همین دلیل است که وی فلو یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای مدل سازی فرایند در بازار مدیریت کیفیت است

 

فرقی ندارد که به چه منظوری از وی فلو استفاده می شود. برای هر یک از موارد زیر  وی فلو می تواند ابزار مناسبی باشد.

مدیریت کیفیت-مستند سازی نظام مدیریت کیفیت
مدیریت فرایندها- ترسیم قابل فهم فرایندها
مدیریت زیست محیطی-ایجاد نظام شفاف مدیریت زیست محیطی
مدیریت خدمات فن آوری اطلاعات-مستند سازی نظامندفرایندهای خدمات فن آوری اطلاعات


 مرور ویژگی ها وی فلوی

کاربری آسان نرم اقزار به سبب ساختار ساده و گرافیکی
طراحی و ترسیم آسان فرایندها به وسیله ماوس
کاربری آسان و نمایش فرایند با جزییات کامل به صورت یک فایل قابل مشاهده  با  مرورگر اینترنت اکسپلورر
ساختار یافته برای محیط های با چندین کاربر
قابلیت اندازه گیری و پایش فرایندها
مدیریت متمرکز و خودکار تغییرات فرایندها
و تبادل اطلاعات و فرایندها 
Import/Export فابلیت ورود و انتقال
حفاظت و امنیت اطلاعات به وسیله مدیریت و کنترل متمرکز مستندات
مدیریت همزمان سیستمهای یکپارچه
تهیه گزارشهای متنوع
سازگاری بالا با افیس

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان نرم افزار و یک نمونه عملی کار شده و یک نظام نامه نمونه به ادرس زیر مراجعه نمایید.

www.viflow.ir

·           

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
قابلیتهای وی فلو viflow Features
جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 20:15 | بازدید : 1490 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

قابلیت ها و عملکردهای مختلف وی فلو به نوع و ویرایشهای استاندارد ، حرفه ای یا یکپارچه بستگی دارد انتخاب نوع ان به نیازهای شما بستگی دارد و اگر شما نمی دانید که دقیقا چه چیزی شما نیاز دارید، فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

 

 

کلیات

قابل انطباق با انواع سازمانها

قابل اجرا بر روی ویندوز 7 ، ویستا ، ایکس پی یا 2000

قابلیت نصب روی سرور

پشتیبانی از توابع توزیع

پیکر بندی شده برای استفاده همزمان چندین کاربر

محیط کاربری به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و مجاری

الکترونیکی پشتیبانی رایگان از طریق خط تلفن و پست

راهنمایی آنلاین و دفنرچه راهنما به زبان انگلیسی و آلمانی

 

 بانک اطلاعات

بانک داده متمرکز

محتوی فرایندهای نمونه

قابلیت انتخاب قالبهای مختلف ایزو 14001 ، ایزو 9000 ، ایزو 16949 ، ایزو 27000 ، ایزو 13485

قابلیت ایجاد قالب دلخواه و اختصاصی

قابلیت انتخاب 8 زبان برای محتویات بانک اطلاعاتی

نام گذاری10 کاربر برای فرآیندها، داده ها و دپارتمانها

جستجو در ساختار فرآیندها، داده ها و دپارتمانها

انتقال بانکهای اطلاعاتی وی فلو *.vdb

قابلیت ورود فایلهای CSV

قابلیت ورود از بانکهای اطلاعاتی *.mdb

قابلیت ورود از صفحات گسترده اکسل *.xls

ایجاد خروجی فرایندها به مایکروسافت پروژه

ایجاد خروجی داده و فایل به فایلهایCSV  

ایجاد خروجی به XML

ایجاد خروجی به VSD  

ایجاد خروجی به mdb

قابلیت تهیه فایل پشتیبان به صورت خودکار و یا دستی

قابلیت توسعه به سایر نرم افزارهای همکار

مدلسازی فرآیند به صورت به اشتراک گذاشتن بانک اطلاعاتی

 

مدل سازی

استفاده ازامکانات گرافیکی  مایکروسافت آفیسVisio 2003

طراحی  مجزای هر فرایند به صورت گرافیکی

قابلیت جایگزینی قالب جدید برای فرایندهای موجود

لینک شدن خودکار زیر فرایندها

مدلسازی ساده با کشیدن و رها کردن ماوس

27 الکو یا آیکون مجزا برای مدل سازی

قابلیت ایجاد قالب های اختصاصی و الگو و ایکون اختصاصی

قابلیت لینک کردن اسناد و اطلاعات اضافی به فرایند

نگهداری خلاصه ویرایشهای فرآیندها

وجود توابع برای کمک به بهبود فرآیندها

لینک فایلهای DMS و ERP بدون نیاز به تنظیمات

 

انتشار خروجی تحت وب  یا WebModel

منوی انتشار وب مدل در اینترانت / اینترنت

در اینترنت اکسپلورر و یا نمایشگر وی فلو قابلیت نمایش وب مدل

محیط کاربری به زبان آلمانی ، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و مجاری

دسترسی مستقیم به فایل های مرتبط و مدارک  لینک شده

محتوای چند زبانه در وب مدل

قابلیت تنظیم اختصاصی لی اوت برای هر فرد 

|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
سرفصلهای آموزش گام به گام مبانی وی فلو ViFlow
یک شنبه 8 خرداد 1390 ساعت 10:51 | بازدید : 1608 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 آموزش گام به گام  مبانی وی فلوViFlow 

 معرفی دوره

در دوره دو روزه همایش مبانی وی فلو  آموزشهای لازم عملی و نظری و همچنین فلسفه مدلسازی فرایندها به وسیله وی فلو ارائه می گردد. پس از این دوره شرکت کنندگان می توانند به راحتی و به طور موثر فرایندهای کسب و کار خود را مستندسازی نمایند

 

علاوه بر  تمرکز بر ثبت جزییات فرایندها و مستند سازی کامل فرآیند، نحوه کاربری نرم افزار با استفاده از تمرین های مختلف آموزش داده می شود

شرکت کنندگان در این دوره  نحوه انتشار مدل فرآیندها را با استفاده  از WebWizard و همچنین تهیه گزارشهای مختلف را با گزارشگر وی فلو  ViFlow Reporter را فرا می گیرند

 

گروه هدف: کارشناسان حرفه ای ها و مدیران اجرایی و کسانی که نیازمند ایجاد و مدیریت فرایندهای حیطه کار خود هستند

 پیشنیاز: آشنایی با کامپیوتر و مبانی مدیریت فرایندها

 محل و مدت: مدت دوره دو روزه است و در محل شرکتهای قابل برگزاری است

 

 محتوای تفصیلی دوره آموزشی مبانی وی فلو

   روز اول

 ساعت 9 الی 11

بلوک 1.1 : مقدمه و اصول اولیه

ساختار و فلسفه وی فلو

محیط کاربری و ساختار منوها

نمای عمومی

اولین گام در ایحاد فرایند در وی فلو

نمادها یا الگوها در وی فلو

ساعت 11:15 الی 12:15

بلوک 1.2 : مدلسازی فرآیند با وی فلو

مرحله ایجاد  مدل فرایند

تمرین مدل سازی یک فرایند نمونه

ایحاد زیر فرایند یا فرآیندهای فرعی

ایجاد خطوط رابط یا محل های تبادل اطلاعات داخلی

ایجاد خطوط رابط یا محل های تبادل اطلاعات بین فرایندها

 

ساعت 13:15 الی 15

 بلوک 1.3 : جزییات فرآیندها

معرفی انواع اطلاعات و داده های مورد نیاز هر فرایند

روشهای مختلف استفاده از جزئیات و اطلاعات

روش اضافه کردن اطلاعات از قبیل یادداشت ها ، افراد مرتبط

نحوه لینک کردن مدارک و فایل ها مانند دستورالعمل ها، فرم ها و غیره

 

ساعت 15:15 الی 17

بلوک 1.4 : مدل سازی فرایند در عمل

کپی کردن فرایند

رویکرد نحوه ثبت فرایندها مانند یادگیری تکنیک های مصاحبه و کارگاه آموزشی تدوین فرایند

استراتژی های مختلف مدل سازی

نکات ، ترفندها و راهنمایی در عمل

خلاصه ای از نتایج و بحث نهایی 

 روز دوم

ساعت 9 الی 11

بلوک 2.1 : سفارشی کردن  وی فلو

تغییر شکل وی فلو

ایجاد شکل اختصاصی

فرآیند سفارشی سازی قالب گرافیکی وی فلو

ایجاد تغییرات در داده ها

کار با فیلدهای تعریف شده توسط کاربر

ایجاد مشاهده و ویرایش زبانها

ساعت 11:15 الی 12:15

بلوک 2.2 : انتشار مدلهای فرایند

تنظیم سفارشی WebWizard

تعریف صفحه اصلی

سفارشی کردن چیدمان

مرور در وب مدل وی فلو

 


ساعت 13:15 الی 15

بلوک 2.3 : ورود و انتقال فرآیندها

ورود و انتقال فرایندها بین بانکهای اطلاعاتی دیگر

انتقال فرایندها اط قسمت نمودار درختی

وارد کردن دادهها از منابع دیگر


ساعت 15:15 الی 17

بلوک 2.4 : مثالها و گزارشگر وی فلو

نمایش نمونه هایی از پروژه های اجرا شده

آشنایی با نمونه خروجی در گزارشگر وی فلو

ایجاد گزارش و نمودار و تشریح فرآیند

خلاصه ای از نتایج و بحث نهایی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و اموزش از طریق فیلم به ادرسهای زیر مراجعه فرمایید

 www.viflow.tv


 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg

:: برچسب‌ها: سرفصلهای وی فلو , آموزش گام به گام , مبانی وی فلو , ViFlow , اموزش وی فلو از طریق فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نمونه فرایند ایجاد شده در وی فلو
چهار شنبه 4 خرداد 1390 ساعت 20:58 | بازدید : 1420 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 فرایند کنترل مستندات که در نرم افزار وی فلو ایجاد شده است

لازم به ذکر است که اطلاعات از جمله گردش کار و سایر اطلاعات در هر مرحله در یک بانک اطلاعاتی ذخیره و در دسترس می باشد.  علاوه براین نرم افزار دارای امکان توزیع و نمایش فرایندها به شکل فایل تحت وب در مرورگر وی فلو یا ایتنرنت اکسپلورر   می باشد .تمام فرایندها به همدیگر لینک شده و قابلیت جستجو و حرکت  در مرورگر بین آنها به سادگی امکان پذیر است.

معمولا فرمها و دستورالعملها به هرکدام از مراحل کاری لینک می شوند. در این حالت یک مربع قذمر در گوشه سمت راست هر فعالیت دیده می شود.

فعالیتها از سمت راست یا چپ قابل چیدن است. هر فعالیت دارای یک شماره است و به سادگی می توان سری فعالیتها را دنبال نمود

در زیر نویس صفحه تهیه کننده و تایید کننده و تصویب کننده با تاریخ آن تنایش داده می شود.

هر فعالیت که نیاز به توضیحات داشته باشد یا نیاز باشد مدرکی باز شود و یا بانک اطلاعاتی تکمیل شود به سادگی و با کلیک روی همان نقطه می توان به اطلاعات دلخواه دسترسی داشت.

اطلاعات بیشنر درwww.viflow.ir / www.viflow.com / ww.iflow.de

مرور ویژگی ها وی فلوی

کاربری آسان نرم اقزار به سبب ساختار ساده و گرافیکی
طراحی و ترسیم آسان فرایندها به وسیله ماوس
کاربری آسان و نمایش فرایند با جزییات کامل به صورت یک فایل قابل مشاهده  با  مرورگر اینترنت اکسپلورر
ساختار یافته برای محیط های با چندین کاربر
قابلیت اندازه گیری و پایش فرایندها
مدیریت متمرکز و خودکار تغییرات فرایندها
و تبادل اطلاعات و فرایندها  Import/Export فابلیت ورود و انتقال
حفاظت و امنیت اطلاعات به وسیله مدیریت و کنترل متمرکز مستندات
مدیریت همزمان سیستمهای یکپارچه
تهیه گزارشهای متنوع
سازگاری بالا با برنامه های افیس مایکروسافت از طریق یکپارچگی با مایکروسافت ویزیو و اکسس و مایکروسافت پروژه

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تهیه نظام نامه الکترونیک برای سیستمهای مدیریت کیفیت ایزو 9001
یک شنبه 21 فروردين 1390 ساعت 18:29 | بازدید : 1545 | نوشته ‌شده به دست محسن حسن زاده | ( نظرات )

 

در نظامنامه کیفیت معرفی اجمالی فعالیتها و فرایندهای سازمان ارائه می شود ویا به عبارت بهتر، به منظور "مدیریت کیفیت" انجام می دهد. نظامنامه کیفیت یک سازمان می تواند برای معرفی سیستم کیفیت آن سازمان برای مشتری ها بکار رود.  حدود جزییات مربوط  به این فعالیت ها و نیز نحوه نگارش، فصل بندی و قالب عمومی آن بستگی به نوع سازمان، گستردگی آن، پیچیدگی فعالیتهای سازمان و بالاخره به سلیقه و تصمیم گیری سازمان بستگی دارد.

در مورد شکل و قالب نظام نامه، نظام واحد و یکسانی را نمی توان ارائه نمود. در بعضی از نظامنامه های کیفیت بر اساس عناصر، الزامات و بندهای استاندارد مرجع، تقسیم بندی می شوند، در حالیکه بعضی از سازمان ها ترجیح می دهند تفکیک بندی نظامنامه کیفیت را بر اساس فرآیندهای جاری خود صورت دهند.

در اکثر سازمانها از روشهای ستنی برای تدوین نطام نامه استفاده می شود. یعنی فرایندها به روش تشریحی با گردش کار تدوین و خلاصه انها در نظام نامه درج می گردد.

در برخی دیگر از سازمانها از نرم افزار هایی برای تدوین مستندات یا کنترل سوابق آنها استفاده می شود. که اکثرا به صورت برنامه نویسی یا بکارکیری تکنیکهای ساده یا استفاده از نرم افزارهای مدلسازی استفاده می شود.

شيوه‌هاي نمايش و تحليل فرايندها که روشهاي مدل‌سازي فر‌ايندهاي کسب و کار خوانده مي‌شوند، از مهم‌ترين عوامل موثر در موفقيت يک پروژه مهندسي مجدد فرايندهاي کسب و کار هستند. مدل‌سازي فرايندها فعاليتي است که توسط تحليل‌گران فرايندها و به منظور استخراج فرايندهاي موجود و نمايش فرايندهاي جديد در تمام متدولوژي‌ها و استراتژي‌هاي مهندسي مجدد مورد استفاده قرار مي‌گيرد..

مدل‌سازي فرايندها در اصل شامل مدل‌سازي گرافيکي و روشهاي پردازش داده‌ها توسط تکنيک‌هايي نظير نمودار جريان داده و با هدف پشتيباني از توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي می باشد. اما نوعا مناسب‌ترين نشانه‌گذاري بستگي به عواملي چون هدف مدل‌سازي و افرادي که مدل‌سازي براي آنها انجام مي‌شود دارد.

در اینحا قصد داریم  شما را با  یکی  از روش هاي مدلسازي فرآيندهاي کسب وکار سازمان آشنا نماییم و  با معرفی نرم افزار  وی فلو  به عنوان یک ابزار قوی ترسیم گرافیکی و مدلسازی فرایندها است که امکان ترسیم و نمایش سریع و مطمئن فرایندهای سازمان را فراهم آورده و بستر مناسبی برای مستندسازی و مدیریت فرایندها با جزئیات و اطلاعات کامل ایجاد می نماید، ابزاری مناسب برای تدوین یک نظام نامه کیفیت الکترونیک بر مبنای ایجاد، توزیع و نمایش فرایندها به شکل فایل تحت وب در مرورگر وی فلو یا ایتنرنت اکسپلورر را آموزش دهیم که در آن کلیه اطلاعات از جمله گردش کار و سایر اطلاعات در هر مرحله  کاری  در یک فرایند در یک بانک اطلاعاتی ذخیره و در دسترس می باشد و علاوه براین نرم افزار دارای امکان لینک شدن همه فرایندها به همدیگر بوده و قابلیت جستجو و حرکت بین آنها را میسر می سازد.

اطلاعات بیشتر در مقالات بعدی ارائه می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان نرم افزار و یک نمونه عملی کار شده و یک نظام نامه نمونه به ادرس زیر مراجعه نمایید.

www.viflow.ir

 

 

http://www.viflow.ir/images/vikan%20new%20logo.jpg

:: برچسب‌ها: نظام نامه الکترونیک , سیستم , , مدیریت کیفیت , ایزو 9001 , viflow ,
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15